torsdag, maj 30, 2013

I trädgården







Jag har skrivit om det förr, att jag gillar att plantera och ta hand om det som växer och går att äta.

Röda och svarta vinbär, jordgubbar, smulbär, rabarber och hallon finns alltid i vår trädgård.

Och för det mesta planterar vi även morötter, sockerärtor, sallad och örter.

Att ta en tur om kvällen och titta på det som växer, att på vägen till brevlådan och morgontidningen plocka in solvarma jordgubbar och ett gäng sockerärtor är ljuva ledighet för mig.

Men trädgårdsarbete är ungefär det absolut sämsta jag kan göra för min rygg och nacke.

Tidigare i veckan hade jag och min far en varm och fin kväll i trädgården. Senare gjorde även Siri oss sällskap när vi planterade sommarblommor. Och trots bra hjälp lider jag fortfarande av sviterna meddelst huvudvärk.

Så trädgård i lite lagom dos. Med önskan om mer.

Inga kommentarer: