söndag, juni 23, 2013

Frankrike / Del II



Så kom vi hit. Till Café de la Promenade i Bourgueil. Och det var så fint så att man nästan inte kan tro att det är sant.

Här bodde vi i två nätter. Satt ute på rangliga stolar och drack vin mitt i natten, med poolen stilla och frötäckt alldeles invid.

Jag tog finafina bilder på Siri i vårt rum, uppklättrad i en sned och bokfull hylla. Men min telefon har raderat en hel del random bilder från resan. Tyvärr.

Fast jag tror ni kan känna, i alla fall.





Här åt vi mysiga frukostar och när baguette med sylt inte passar min mage fick jag magisk fromage blanc.

Här åt vi också en sen, stor plockmiddag. En såndär då man känner sig som en stor, bullrig italiensk släkt.

All mat serverades på skifferplattor och man fick sträcka sig efter det man var sugen på.

En sådan kväll då barn somnar i famnar med fötterna på bordet och det är helt okej.



Här fick man hämta sitt vin till maten ur vinkällaren, istället för att välja det på menyn och här låg champagnekorkar istället för täckbark i blomsterlådorna.

Ett sådant ställe där man känner sig som hemma efter en kort stund, fast man knappt kan kommunicera med personalen. 


Ja, så började vår resa.


Inga kommentarer: