fredag, juli 05, 2013

Utflykt mor / dotter


Tidigare i veckan gav Siri mig ett förslag.

"Mamma, skulle det inte vara väldigt trevligt om du och jag åkte till Skellefteå? Åt lunch, shoppade och tog bussen hem? Det skulle jag väldigt gärna göra med dig!"

Ett så välformulerat förslag kändes alldeles förträffligt att genomföra denna sista-semesterdag.


Vi åt lunch på Café Lilla Maris innergård. Perfekt sitta-ute-väder med grå himmel och värme.

Siri åt en god kyckling- och mangosallad och jag en dito chevrevariant.


Latte inför shoppingen.


Hem kom vi med en klänning till Siri, några väl valda knappar (också till henne) och lite handarbetspyssel till mig samt ett nytt ipad-fodral.

Och så bussresan hem. Högst upp, längst fram. Siri älskar att resa med buss och önskar att sträckan vore längre.




Hemma tog vi middag på verandan. Ett älsklingsväder att äta ute i, det är något med mulen sky och värme. Medan vi satt där började regnet falla.


Meatza med taccokryddning, cole slaw och örter från landet.



Och bubbelvatten med citron och mynta.

Inga kommentarer: