måndag, augusti 19, 2013

För hösten







Vi har visserligen ätit middag i skön värme på verandan, men att hösten är på väg känns i luften.

Vissa morgnar har jag fingervantar när jag cyklar till jobbet. Och numera sover jag med stängt fönster. Dåliga nackar och drag går dåligt ihop.

Och även om brasan i kaminen är resultatet av lite samlat skräp som hamnat där, så börjar den riktiga eldningspremiären för hösten närma sig.

I går vid vårt Ikeabesök laddade vi med hundra stearinljus och hundra blockljus. En bit in mot frosten ska de väl räcka i alla fall.


2 kommentarer:

Anonym sa...

TRädlådan med ljus, har ni gjort den själva? Eller vart ni köpt den? Den idéen kanske jag lånar. ;)

Anna

Mari sa...

Hej Anna. Trälådan är en gammal från garaget, i sommar har den tjänstgjort som blomlåda ute. Och nu - ljuslåda. Jag är nog inte ensam om den idén, så fixa på du bara ; )

Kram!