onsdag, augusti 28, 2013

Yinyoga-kärlek

I dag har jag skrivit en text som har överraskat mig i rolighet.

Sedan har jag fikat på stan med min fina familj. Jag och Siri har testat hudkrämer på Body shop, och kroppsoljor. Hela sortimentet har vi luktat oss igenom, innan Siri valde en med kokosdoft.

Så hann vi kika på skor och sladddimmers innan vi åkte hem till tomatsoppa.

Kvällen har vi spenderat på Anamcara, i den rofyllda yogashalan. Jag har gått en yinyoga-kurs tidigare men nu fick även min mamma testa.

Det är så underbart att ha med Siri i de miljöerna. Hur hon finner lugnet i själen, i andningen. Hennes ögon blir så klara och hennes kropp så  lugn.

Så åkte vi hem och masserade trötta sjuårsben med mjukt bodybutter. Andades in kokos och pratade om livet. Slutade med en högerhandsmassage, eftersom hon "skrivit så mycket i skolan i dag".

Å, vad jag älskar de stunderna. När man möts i vardagen. Bara kärlek, ren kärlek. Och en lös tand.


4 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Mmmm, låter härligt. Kvalitetstid med sina barn är underbart!

Anonym sa...

Du skriver och beskriver de fina stunderna så fint...
Det är ju det som är livet, blandat med allt det andra...

Kram Anna från Skellefteå

Anonym sa...

Du skriver och beskriver de fina stunderna så fint...
Det är ju det som är livet, blandat med allt det andra...

Kram Anna från Skellefteå

Mari sa...

Fantastiskt Marie, är så glad för sådana kvällar!

Tack Anna. Kram!