lördag, oktober 12, 2013

Fixardag



Små saker smyger sig in, annat byts ut.

I badrummet, ett svart toalettlott och några bilder som är något av Paris bästa för mig.

I toaletten uppe gick glödlampan sönder, och när jag skulle byta hade den bränt fast i sockeln.

När vi ändå höll på byggde Markus om lampan, satte dit textilkabel och hängde upp.

Så nu har vi en vägglampa istället för en stående.

Enklare att städa bänken under.


Den sista dagen på mitt trettiofjärde levnadsår har jag ägnat fullt till mina flickor. Jag och Siri har myst och fixat, varit på stan och fikat och planerat för en omflytt och rensning i hennes rum.

Detta har vi sedan ägnat en stor del av eftermiddagen till. Men fint och strukturerat blev det. Tänk att man kan bli så - nästan besatt - av ett ord. Struktur. Förvaring.

Sedan landade vi i soffan med gorgonzolakyckling i magarna (fast där var faktiskt sjuåringen skeptisk "Har du såndär jakost i maten?") och såg senaste Roomservice-avsnittet. Och så somnade vi tillsammans under himmelssängen. Nu har jag precis vaknat och gjort kväll i huset.

En lördag med fina samtal i stilla ro. I morgon blir det kompis, skridsko och äppelpaj.

Blir nog en fin söndag, också.

Inga kommentarer: