tisdag, oktober 08, 2013

Höstveranda


Så kom frosten, som gör att vi tar bilen på morgonen istället. Med vinterdäck på cykeln går det bra för mig halkiga morgnar, men för sjuåringen känns det lite väl mycket begärt.
 
Och eftersom cykelkärran börjar vara liten, och jag knappt orkar trampa med henne i längre så kör vi bil. Även om det tar emot.
 
Skulle gärna finna en bättre lösning.
 

 

 
 
Hemma har Markus plockat undan utblommade sommarblommor och rensat bort sockerärtor och sallad som blivit kvar. Så jag och Siri kunde göra det vi är bäst på. Att pynta, såklart.
 
Vi plockade mossa och kottar och stenar (och en hel del barr) och pyntade lite enkelt.
 
Strosade på trädgårsavdelningen i matvarubutiken, men handlade istället på grönsaksavdelningen och dekorerade med.






I år plockade jag faktiskt in alla kuddar och filtar från verandan i tid. Det gjorde jag inte förra året ... och de filtarna blev inte fräscha.
 
Men nu. Tvättade och vakumförpackade, redo för nästa vår.
 
Skön känsla.


Så har vi myst. Sett Roomservice, druckit te, kalasat, lekt. Ja, en massa saker som hör helgen till. Men nu är vi nästan mitt i nästa vecka och på torsdag börjar mina dagar på journalistutbildningen. Det ser jag fram emot.
 

2 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Mmm, en helg fylld av mys går för fort! Vi har inte riktigt fått klart ute på gården ännu. Det känns nästan för varmt här nere...

Skulle gärna dricka the på den verandan ;)



Mari sa...

Verkligen, och nu är det snart helg igen :)

Ja, du är välkommen. Vi skulle nog kunna roa oss med några baljor te och ett gäng filtar där, eller hur?!

Kram, blir alltid så glad för dina kommentarer.