torsdag, oktober 24, 2013

På jobb


I morse lämnade jag och en kollega Piteå för några mil norröver.

Vi har haft en fin dag med samtal, möten och inspiration.

Vi åt lunch på Hemmagastronomi och jag gillar stämningen och värmen. Livet och rörelsen. Och såklart charkuterierna, ostarna, desserterna, surdegsbrödet och det hängmörade köttet man kan köpa hem.

En dag på jobbet att känna sig glad och tacksam över.

Något annat som jag också haft i tankarna de senaste dagarna, är hur ... jag vet inte om tacksam är rätt ord att använda ... men hur priviligierad jag är över att kunna köpa ordentliga höst- och vinterskor till min dotter.

Visst svider det dyrt, men jag känner innerlig tacksamhet för att vara en av de som kan göra sådana saker.

I brist på andra ord, så känner jag mig välsignad.



Inga kommentarer: