fredag, november 15, 2013

Fredag


Så hoppade en vardagsvecka förbi.

Jag har tillbringat en dag med studenterna vid journalistutbildningen. Samma kväll somnade jag nio med Siri, vaknade några timmar senare fortfarande i samma position och bytte bara säng. Hela dagen efter var jag luddig och tung i huvudet.

Jag har skrivit om en fin 12-årig hästkille. Den texten är i tidningen i morgon.

I dag har jag löst av min man i sjukstugan, så nu är jag hemma och han jobbar. Fast damen i fråga är pigg nu och det känns roligt för i morgon har vi planer på julmarknad med gårdskafé.

Vi har haft en mysig fredagskväll. Tagit Hemi på en sparktur, bjudit mamma / mormor på morotspaj med gravad lax och chèvrekulor med rosepeppar.
Och så enkel dessert av kesella med florsocker, hallon samt rostade och krossade kolakakor.

Vi har myst i soffan och nu är det dags att krypa ner i sängen för några kapitel i sjöjungfruboken (Siri) och några Alice Munro-noveller (jag).

En fin start på helgen, önskar jag dig.

Inga kommentarer: