torsdag, februari 27, 2014

Med besök


* * *

I dag har vi haft fint kompisbesök här hemma. Eller, egentligen är det Markus som varit daghusse åt Bruno och jag har hängt med på ett hörn.

För jag är fortfarande hemma. I dag och även i morgon. Det är sällan jag har sjukdagar och ofta studsar jag tillbaka på jobbet fortare än kvickt. Men jag är så segstartad. Mår fortfarande illa. Är så där svullen så magen känns som ett skämt.

Säkert var det influensan före som också tog på krafterna, för jag gör inte mycket mer än att ligga i soffan. Utan att få kryp i kroppen. Och så har herpesen blommat upp i näsan, den som jag haft sedan barn men som sällan bryter ut numera.

Också ett tecken, på att kroppen är lite trött.


Så jag har legat i soffan, och sett Bruno bära kuddar ...


... förstått att han fattat ett visst tycke för denna man ...


... och lite senare under dagen, hört honom snarka gott när vi såg "Mia på Grötö".

Så en sjukdag till. Men en fin sådan, med hundglädje, bästa maken nära och en skolflicka som kom hem och skissade kvinnokroppar med mig.


2 kommentarer:

Lisa sa...

Underbar hund!! (Är han en lab??) saknar vår mörkögda fina ( lab) som flyttat....(pga Lillans hostor)

Mari sa...

Ja visst är Bruno en labrador. Jättefin! Kan bara tänka mig hur saknaden ska vara, usch vad svårt det blir ibland.

Kram.