lördag, april 26, 2014

Hemma igen

Natten mellan torsdag och fredag sov jag nio och en halv timme i sträck i en hotellsäng i Umeå. Vaknade i samma ställning som jag somnade. Nästan bakfull av sömn och svullen om fingrarna.

Men skönt. O så skönt.

Har haft en fin resa och ser fram emot att skriva ord och tanka in bilder.

Men jag har låtit nyfikenheten vila och har umgåtts med min familj sedan jag kom hem.

I går Let's dance och i dag har vi städat bort påsk, promenerat och så har jag gymmat. Och så har vi ätit en middag med försmak av sommar.

I morgon hoppas jag på mer värme, då ska vi städa i trädgården.

Och bara några dagar, sedan reser vi till Stockholm.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! Glömde tipsa om smultronställen och nu har du redan varit här... Men iallafall: Gratisfärjan till Holmön, Fika på Skeppsviks Herrgård på sommaren, lunch på Rex året runt, Stora Hotellets inglasade innegård som gör att det känns som att man är på varmare breddgrader, "Båten" i älven en sommarkväll har fina alkofria drinkar, Bokcafé Pilgatan med sopplunch och utställningar, Bildmuseet och Västerbottens museum, Umeå Energicentrum för barnen och sånt är aldrig fel. Kram Emma

Anonym sa...

Låter härligt!:) kyl med resa! Hördu.. En fråga! Vad är färgkoden på ert hus? Färgen är så himla fin! Mvh Therese

Mari sa...

Hej Emma och tack - skickar dig ett meddelande på FB :) Kram!

Hej Therese - mejla mig på lillamari@hotmail.com så ska du få färgkoden av mig! Och tack : )