söndag, april 06, 2014

Matlördag med sötpotatis & mixed grill


* * *

Inför middag i lördags. Fina färger i köket ...


... både de vi åt och de som prydde bordet.


Jag fick blomman av en arbetskamrat i fredags och blev väldigt glad.


Så kom salladen fram. 


Och såsen.


Markus lägger upp lite mixed grill.

Sällan vi äter kött såhär, men det var faktiskt jag som önskat det.


Svenskt, såklart.


Men det absolut godaste var denna sötpotatisgratäng. Som vanligt är det tillbehören jag älskar och denna gratäng var matmagi!

Sedan kom våra gäster, jag la undan kameran och pratade mig genom kvällen.


5 kommentarer:

Erik sa...

Kom in på den här bloggen bara av en slump, ser riktigt gott ut det där! :)

Mari sa...

Det var gott, Erik :)

Anonym sa...

Även matgästerna intygar att det var
såååå gott.

Anonym sa...

Hej!
Fin och vacker blogg. Receptet på sötpotatisgratängen är inget du vill dela med dig? :)

Mari sa...

Vilken tur att även matgästerna tyckte det :)

Tack - efter så fina ord kommer naturligtvis receptet! Se separat inlägg ovan (kommer i morgon, måste fråga min make som gjorde den först).