lördag, maj 17, 2014

Träning & städning


* * *

Det känns som om jag bara lägger in matbilder numera. Men jag gör ju såklart annat också (även om jag precis ätit en god lunchsallad som maken har gjort). I går tränade jag direkt på morgonen, men hann inte med att duscha förrän vid jobbdagens slut. Så jag gick omkring som på bilden här ovanför, med träningsbrallor med häng och gympaskor hela dagen.

I dag har jag städoutfit och rufshår. Ungefär samma alltså. Torkar fönsterbågar (det är några år sedan sist) inför fönsterputsarens besök. Och så har vi vuxna varit på långpromenad, bästa sjuåringen är nämligen på bubbelpools-party.

Men i eftermiddag kommer hon hem. Då ska jag och hon cykla till lördagsgodisaffären, äta lax och se film medan Markus är på trevligheter med sina arbetskamrater.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Bra bok. Har just läst ur den i solen.

Mari sa...

Du tänkte Och bergen svarade? Jag har inte hunnit så långt, men har tyckt mycket om hans andra böcker!