fredag, juni 27, 2014

Bilder och cykelmil



* * *

Sitter och tänker på ett juni som nästan bara försvann. Tittar på hur långsamt det växer i pallkragarna. Värmen?

Roar mig med att surfa på vackra bilder, och fina saker, som ovan.

Planerar in lunchträff på Pensionatet till veckan (glutenfritt, vegetariskt och veganskt, låter bra), ser fram emot att möta upp min familj och se Summer games-paraden med glada fotbollsbarn tåga genom vår stad i kväll.

Funderar på om jag är lite knäpp som ska cykla de där tio milen i dag. Jag och fyra killar från jobbet. Ligger precis på gränsen till nackspärr sedan i måndags. Men samtidigt; om jag alltid skulle ta hänsyn till hur min rygg känns så skulle jag aldrig kunna göra något. Jobbigt bara, att inte våga lite på kroppen. Fast Markus hämtar mig om jag krampar i hop efter vägen, det vet jag.

Så tänker jag tillbringa en fredag, den sista i juni. Med lite tidnings- och webbredigering, tio mil på cykel och fotbollsparad.


3 kommentarer:

Hanna L sa...

Jag tror på och försöker leva efter uttrycket " friskt vågat hälften vunnet" Heja dig idag, kram kram

Hanna L sa...

Jag tror på och försöker leva efter uttrycket " friskt vågat hälften vunnet" Heja dig idag, kram kram

Mari sa...

Ja, visst är det så! Nacken blev faktiskt inte sämre - utan tvärtom - av cyklingen. Kram!