fredag, juni 13, 2014

Kreativa projekt i lämningar


* * *

Har inte haft ögat för kameran eller fingrarna för orden på ett tag.

Tänkt mycket.

Jag upptäcker hur ont jag haft, hur mycket energi som knutarna i nacken och ryggen stoppar upp. Tänker inte på hur illa det är. Men i dag cyklade jag till en ny behandlare. Rätt mycket av det han sa gick tvärt emot vad många andra sagt; Om överrörlighet, om träning.

Han sa att jag nog inte varit speciellt snäll med mig själv, att jag har höga krav.

Jag bearbetar orden.

Och känner hur det hans händer gjorde med mina triggerpunkter ger effekt.
Ett lättare huvud såklart, en djupare andning.

Men också ett mer öppet hjärta. Lättare att nå kärleken. Och framför allt lugnet.
För när ryggen är så spänd, så att de flesta rörelser knakar, då är det som om själen också blir uppstressad. Fast jag knappt märker det själv.

Men det känns okej just nu. Tröttokej.

Och bilderna från diverse kreativa projekt från olika delar av familjen som ligger framme. Påbörjade, halvfärdiga, temporära.

Ja i de bilderna finner jag skönhet i kväll.




Inga kommentarer: