torsdag, juli 03, 2014

Från altansidan


* * *
Altanen med sol nästan hela dagen. Skulle få nya utemöbler denna sommar. Svarta, med runt bord, från Ikea. Men jag vet inte. Festivalbordet står kvar och samsas med några udda stolar.

Jag tror vi tar pengarna och reser till Stockholm istället.

Äter skaldjur på Bar. Åker karusell på Gröna lund.

Umgås med vänner. Kaffe på uteservering.



Chiliblomma.



Segelduken satte vi nyss upp. Jag har lagat den sedan i fjol.
Det märks att vinden sliter på tyg.

Ett litet skåp, arvegods, skyddar basilikan om natten.





Siri var uppe lite extra länge ikväll, fick natta sina Barbiedockor i lugn och ro. Sedan låg hon och lyssnade på regn och mina yoga-andetag. Vi pratade om att det här är nästan den bästa kvällen. Den, när man har allt framför sig.

Hon och hennes pappa har semester nu, och jag jobbar sista dagen imorgon. Firar med lunch på Pensionatet med en god vän. Och visst ska det bli skönt med oplanerade, fria dagar. Ligga kvar i hängstolen och läsa och kramas. Planera mat och laga utan att ha bråttom.

Små enkla saker.

Och allt framför oss.


3 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Nämen, jag flyttar in!

Anonym sa...

Så klokt prioriterat upplevelse är det bästa man kan göra kram svärmor.

Mari sa...

Välkommen, Marie :)

Eller hur, Wiweca! Kram.