söndag, augusti 03, 2014

In i augusti


 * * *
Så avrundar vi den finaste av semestrar. Med själarna fulla av sol, vind och vatten. Rörelse och stillhet. Tillsammanstid och vänskapshäng.

Tvättar, bakar bröd och slår in paket - så att första jobb- och fritidsveckan inte börjar på minus.


I går firade vi familjens fyrtioåring igen. Mexikanskt med refried beans, carnitas, pulled pork och kycklinggryta. Majs, ost, mangosalsa och en massa annat gott tillsammans med fina vänner. En fantastisk kväll.


Och jag hade mina gladskor på mig. De står för något särskilt för mig, en botten, rötter, att tro på sig själv. Att bottna. Jag läser Malin Berghagens andra yogabok och faller mycket tillbaka på hennes ord i mina egna tankar. Att yoga handlar om så mycket mer än det fysiska utövandet. De tankarna tar jag med mig in i augusti.


Inga kommentarer: