torsdag, augusti 14, 2014

Köttsoppa och opublicerade tankar

* * *
Jag har börjat skriva på jobbet igen, efter förra veckans dagredigering. Jag tycker om att åter styra mina dagar och åka mellan inspirationsöar och sidstruktur. Men orden har inte räck till för den här platsen. Inte fotografierna heller.

Jag har skrivit en del, utan att publicera, och har många tankar om veckan. Men de får vara opublicerade och halvtänkta ytterligare ett tag.

Just nu nöjer jag mig med att vara varm i själen efter älgköttsoppa och gårdsplockade vinbär och fina samtal hos vänner. En helt oplanerad vanlig torsdag.

Och i morgon firar vi sexårig bröllopsdag, visserligen en dag för tidigt, men fira skall man när man har möjlighet.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Enkel vardagslyx som förgyller!

Mari sa...

Verkligen! Fint att ses och hinna prata lite.