måndag, september 29, 2014

Jobb som berör


* * *
Jobbhöst. Så är det. Många tankar och idéer och saker vid sidan om det vanliga. Utmaningar, sådant som får mig att lyfta blicken. Och även om axlarna åker upp och huvudet myllrar ibland så för det något gott med sig.

Fick post med en äldre text, nu nypublicerad i en specialtidning. Skrev om en ung tjej med epilepsi, en sådan epilepsi som slår till hårt och ofta och som tagit bort hennes möjlighet till ett vuxenliv. Sällan har jag skrivit en artikel som engagerat så.

Förra gången texten var publicerad åkte jag till Frankrike tätt inpå och direkt jag kopplade upp mig på wifi fick jag mejlförfrågningar om kontakt. Så även denna gång.

Så rullar den här veckan på. Siri dansar balett ikväll, jag tänkte renskriva lite anteckningar under tiden - och imorgon får jag mina första korr från redigeringskursen jag är inne och gästlärar lite i. Och så det vanliga, såklart.

Hej vecka. Du blir intensiv. Och rolig.


1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.