fredag, september 12, 2014

Lampa nummer 1


* * *
Så blev första lampan klar till vardagsrummet.

Det är en gammal Ikea Årstid som fått ny skepnad.
Inte för att det var något fel på den i original, men jag var sugen på något nytt. Något annat.



Så här såg den alltså ut från början.


Ny skärm av en gammal korg. För att inte glödlampan skulle synas igenom sydde jag in en slags innerskärm av skrynkligt bakplåtspapper på sidorna.

Här ser man skarvsömmarna. 


Målade foten i matt gråfärg, fast först målade jag den med spackel för att bygga upp lite yta.
I ett varv färg blandande jag struktur, som sand ungefär.


Sydde i cowrie-snäckor som hänger ner. Ser lite ut som löständer på håll, tycker jag.




2 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Gillar verkligen iden. Har flera tråkiga lampfötter från samma varuhus. Grundade eller tvättade du innan spacklet?

Mari sa...

Kul, Marie. Jag hade målat dem en gång innan i vitt. Har för mig att jag slipade dem lite lätt med sandpapper innan. Annars kan grundfärg säkert vara en bra idé.