torsdag, september 04, 2014

Svampskog




* * *
I svampskogen igår kväll. En korg med karljohan, som vi skall äta smörstekta på varma mackor med gratinerad ost till fredagen.

En fin kväll med en god vän till mig och Siri. En stund vandrade vi i min barndoms landskap. Vid skogsbrynet, vid ån, vid sommarstugan där det bodde en man med skrivmaskin förr i tiden.

Jag minns hur trollbunden jag var som liten, när jag hörde talas om honom.

I kväll cyklar jag in till stan och dricker ett glas vin och samtalar med en kompis.

Fin onsdag, fin torsdag.

Och vips är det helg igen.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tips på mysigt ställe för ett glas vin i Piteå sökes...har du något bra förslag?

Mari sa...

Oj. Inget klockrent förslag, tyvärr. Men Nodo efter gågatan är trevligt om man vill ta ett glas och sitta och prata. Brukar vara sådär trevligt med folk en vanlig vardagskväll. Annars 1906 på Stadshotellet eller kanske Järnspisen.