tisdag, oktober 28, 2014

Hur bra som helst


* * *
I lördags publicerade jag recept från Hanna Göranssons fina kokbok "Friendly food" i tidningen. Många ville också tävla om hennes bok.

Nu är jag surfar in på hennes blogg "Helt enkelt" möts jag bland annat av ... mig själv.

Fint!

Har spanat in ett russin- och dadelbröd av Hanna jag ska testa baka till helgen.

* * *

Jag och Siri struntade i att läsa ikväll. Istället låg vi och samtalade om vänskap. Det har vi gjort ofta och ur olika aspekter på senaste. Jag berättade om ett mejl jag fick tidigare i dag, med fina ord om mig och en vänskapsrelation. Det av en person som jag beundrar, respekterar och ser upp till.

Det är verkligen inte lätt alla gånger, detta med vänskap och som mamma kan jag heller inte lösa allt. Ska inte lösa allt.

Men jag kan hjälpa henne reflektera, förstå, få nycklar till att själv hantera. Och när vi pratar om det så imponeras jag var gång över hennes slutledningsförmåga.

Vi samtalade vidare och när min åttaåriga ljuvlighet skulle sova sa hon: "Mamma nu kommer jag att sova gott för nu känner jag mig så skönt tom!".


Inga kommentarer: