lördag, november 01, 2014

Chokladhelg



* * *
Helglunk med en dags extra lyxledighet.

I mörkret tog vi en biltur och tittade efter tända pumpaansikten och körde förbi kyrkogården som glittrade. Siri sa att det såg ut som en stjärnhimmel på jorden.

Sprättar, syr, grattisfikar hos vänner och äter proteinglass med chokladsmak. Toppar med jordnötter, steviasötad choklad och peanut buttercups i Questbars sockerfria variant.

Och så kaffe. En helg med massa kaffe.

Snart tar vi tapaskväll framför tv:n. Speciellt en rödbets- och valnötssallad från delidisken ser jag fram emot att testa. Och så starka, marinerade räkor och ett avsnitt Boardwalk empire och kvällen är i hamn.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag har inte kommenterat på väldigt länge, ändå sedan du ställde en fråga till oss bloggläsare om hur du skulle kunna sälja/marknadsföra en bok tror jag att det var. Jag vill skriva och tacka för din blogg som betyder mycket för mig. Jag är imponerad över hur allt i ditt liv känns autentiskt och det känns som att du skapat din livsstil inifrån dig själv. Hoppas att du förstår hur jag menar. Just nu så har jag en utmaning i och med att jag fått problem med lederna. Jag är rädd för hur framtiden ska bli men en sak som jag känner mig säker på är att jag måste känna vad jag verkligen vill i smått och stort. Där är du en förebild. Hälsningar Jenny

Mari sa...

Hej Jenny och tack för din fina kommentar! Vad himlans tråkigt att höra att du fått problem med lederna. Känner med din oro, det är jobbigt att inte veta, men vad fint du skriver om att verkligen känna efter vad du vill, att våga prioritera det och att våga känna. Tusen tack igen för fina ord, och stort lycka till.

Varm kram!