onsdag, december 03, 2014

Fjädrar


* * *
Ibland önskar jag att jag kunde stänga av det estetiska ögat. Det som alltid söker nyans, form, sammanhang. Det som samlar inspiration. Det som störs av omålade konsoller hemma, eller en sladd som sticker fram.

Känslan av tavelbaksidor, med instuckna fjädrar i en HM-katalog stannar kvar. En fläta som någon gillat på Facebook vill jag testa. Och så fortsätter det, hela tiden. Fast det är ju roliga saker och skulle jag få välja vill jag inte vara utan.

I dag har jag varit på massage för min onda (länd)rygg, men jag tror inte att det kommer att räcka till för att bli bra. Nu börjar vara i stadiet att jag sitter och vaggar, det känns som om jag tappat bort min svank.

Och så har jag fixat två receptbelagda mediciner till Siri och hennes näsa, så förhoppningsvis sover vi bättre om några nätter.

Så går min onsdag, med en borttappad svank och näsmedicin.


Inga kommentarer: