måndag, december 22, 2014

Vänner under granen




* * *
Här kommer ett gäng av årets inslagna klappar.

Vi håller oss till djur och tredimensionellt. Det har varit rolig att skapa tillsammans.

Fåglarna i olika storlekar har jag dock vikt själv. Tycker om deras stillsamhet.



Småfåglar.


Kattpaket till en katt (även om paketet mest liknar en hund).


Och en nyfiken uggla.


En trött en.


Papprosett i rött.


Mitt hjärta smälter. Så mycket älsk på den.
Brukar använda Siris juletiketter som bokmärken.


Finaste munnen där bakom klappen.


Och helt plötsligt kikar någon in i bild.


En kott-uggla.


Och en som inspekterar.

* * *
Som ni ser, vi har alltså slagit in paket i helgen. Varvat med lunch på stan med fina vänner, varvat med köttbulletillverkning, fika hemma med vänner och tekväll med andra vänner.

Fint och enkelt och mysigt med samtal om både svårt och lätt.

I kväll har jag Siri haft en egen afton. Vi har ätit kycklingspett med jordnötssås och blomkålsris med snabbwokade morots- och vitkålsstrimlor. Vi har sett julkalendern och eldat och så har jag fått ha henne i mitt knä. En varm åttaåring, tända ljus och slutet på en bra barnbok.

Så mycket mer önskar jag inte av den här måndagen i december.



1 kommentar:

Anonym sa...

Fint! God jul! Kram Sara