lördag, januari 24, 2015

När jag ser denna tänker jag på ...

* * *
Här kommer en följetång, en bunt utvalda bilder, tagna sedan tidigare.

Jag ser dem ibland i mitt bildarkiv på datorn och blir varm i magen.

Ni har säkert sett dem förut, men här kommer de igen.


* * *
En av sommarens varma dagar. En sådan kväll när ledigheten satt sig i kroppen. När tiden rinner långsamt. När vi dröjer oss kvar på altanen i kvällssolen, som äntligen börjar bli mild.

Pratar om allt och inget.

Sommarfräknar och glada ögon. Jag tror att vi hade grillat mat och druckit bubbelvatten med bär i. Siri hade fin glugg med tänder på utväxt och snurrfläta. En regnbågsklänning hon fick när hon besökte kyrkmarknaden tillsammans med sin mormor.

Det är en bild som rymmer något för mig. En känsla av enkelhet och frid, snarare än själva minnet av något särskilt eller speciellt.

En känsla av att livet är komplett, just där och då.

Oavsett blir jag alltid, alltid glad av den.


Inga kommentarer: