måndag, april 06, 2015

Påsken 2015


* * *
För en del fortsätter påsklovet, men vi kryssar oss genom fjädrarna och startar upp jobbveckan i morgon. Och även om jag gärna fortsatt ledigheten ytterligare några dagar så har vi fina upplevelser bakom oss.

Middag hos mamma och hennes man i går, med god mat och utebad under stjärnhimmeln till sena kvällen. Lite vin och ostbricka som avrundning innan vi var hemma bakom midnatt.

Så denna måndag/söndag inledde vi med ordentlig sovmorgon innan vi tog Siri och en kompis till henne till Vallsberget för att testa snowboard. Vi har sprungit med barn i backen, och sedan åkte de slalom själva medan vi fikade med kompisar i kaféterian.

Sedan har jag äntligen målat hyllorna i vardagsrummet klara, och fixat med småsaker - som att sy en prototyp till en onepiece till Siris mjukiskompis Jojje. Och så har jag sytt in ett bälte (ett ben från en tunnstrumpbyxa) på en klänning. Måste säga att färgpassningen är perfekt.




Så gick en påskhelg. Många vänner och gemensammiddagar. Två slalombackar och hemmapyssel.

Jag känner mig glad - och sugen på mer roligt. Och så börjar jag äntligen känna mig frisk(are) igen!


Inga kommentarer: