tisdag, maj 19, 2015

Bok- och vänskapsmärke


* * *
Efter att pappa varit och hjälpt oss att få vårt varmvatten åter (yes) åkte jag och Siri på födelsedagskalas.

Det var vimplar och fin stämning och blandning mellan familj och vänner. Och en hund, såklart. Vi pratade, drack te och fikade raw food-tårta med färska hallon.

Det kändes varmt i bröstet när jag och Siri tog varandra i handen och gick mot bilen. Kvällen var vacker.

Siri sa att hon tycker om människorna som bor där, och att lägenheten är fin och varm.

Det kändes också bra att lämna ett handsytt bokmärke efter oss i gåva.

Som en hyllning till orden. De tänkta och skrivna.

De sagda och de som kommit i tryck.






3 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Hur fint som helst! Gillar dina pyssel!

Magnus sa...

Tycker verkligen mycket om bokmärket, som jag också tar emot som ett vänskapsmärke. Tycker särskilt om detaljrikedomen i det, men förstås också helheten i färger och struktur. Fram till dess jag blir en mer aktiv läsare får det vila tryggt i min favoritbok av Joyce Carol Oates. Tack igen för att ni kom. Kram.

Mari sa...

Tack Marie <3

Å, det känns fint och ärofyllt att det får vila hos Joyce Carol Oates. Det var en jättefin kväll, fylld av ljus och hopp. Kram, Magnus.