torsdag, maj 14, 2015

Utan tema




* * *
Ledig dag mitt i veckan. Byter vintertäcken mot lättare sommarvarianter. Bäddar rent, och tänker att sänglinne känns mer levande med skrynkel.


Har två stormklädda tjejer ute i regn och blåstväder. De hoppar, och leker i sandlådan.

Jag hör deras glada skratt mest hela tiden.



Medan vi sov i morse flyttade Siri om några saker i sitt rum. Fint och kreativt, som alltid.


Sedan har vi varit och hälsat på en familj. En familj som har en sådan fin hund, som vi kanske ska få hjälpa till att se om ibland. Känns mysigt.


Annars känner jag mig rätt sliten i dag. Nacken och axlarna känns hela tiden. Halsen är raspig och jag har munsår. Och så tröttheten.

Nåja, det går ju över.

Ställer mig och plockar en kyckling. Rör ihop en örtkräm och njuter av att förbereda middagen i lugn och ro. Några vänner kommer över för en enkel vardagsmiddag och sedan ska jag cykla och dricka prosecco med en annan vän. Det blir en fint avbrott i vardagen.


Går en runda med kameran i huset och tänker att jag ska fixa de där kablarna i vardagsrummet. Men mest längtar jag efter varmvatten. Vår beredare har gett upp, så nu får man koka i vattenkokaren för att diska och tvätta sig.


Men återigen, det är världsliga ting. Vi har varandra, och vi har skrattande barn och regnprickiga fönsterrutor.

Och torsdag som känns som en ... söndag?


Inga kommentarer: