tisdag, juni 09, 2015

Lampbyte



* * *
Köpte en ny fönsterlampa till pysselrummet. Känner att julstjärnan, hur fin den än må vara, har gjort sitt. Så nu pausar vi julen några månader.

Och även om lampan inte är tänd, så ger den fin karaktär till rummet, tycker jag.

Jag och Siri har haft laxtisdag med färsk lax i dag. Stekt i olja och smör och öst. Pressade över citron, skedade i lite teriyaki och nötter i slutet. Vi åt med stekt lök, vitlök och färsk spenat som fick puttra med grädde och riven muskotnöt.

Annars känner jag att jag längtar efter att hinna vara med Siri mer. Att stanna upp, vara i stunden. Det är nog en sommarlängtan som letar sig på.

Försöker känna att jag räcker och duger som jag är. Inget särskilt som hänt, bara en känsla som smyger på. Ibland när hon ska sova kan hon säga: "Mamma, jag längtar redan efter dig." Och kan förstå precis vad hon menar, att man önskar att den stunden skulle vara för evigt.




Inga kommentarer: