lördag, juni 27, 2015

Lördag i trähuset



* * *
Vi har morgon här i lilla trähuset. Fredagskvällen var trött, men efter middagen cyklade jag och Siri till stan och tittade på det långa fotbollsparad-tåget i duggregnet.

Det var skönt att komma ut en sväng. Sedan somnade jag faktiskt till "Orange is the new black", det är ovanligt för mig.

I dag vaknar vi till sol, blåst och halsont. Markus har åkt på en motorcykelsemester i weekendform och jag och Siri ska åka ut till mammas stuga senare i dag. Bastuflotte, grillat och en stilla kväll med samtal skulle jag tro väntar oss. Det känns skönt.

Huset är lördagsstädat och snart ska vi besöka loppmarknaden i badhusparken. Kanske tar vi även en lunch på stan.

Helgen är här. Den är väldigt välkommen och välbehövlig.

Sedan är det en vecka kvar innan semesteräventyr.


Inga kommentarer: