lördag, juni 13, 2015

Siris examen


* * *
Siri hade sin examen i går. Det var en väldigt tacksam tid, kvart över elva var det samling utanför Stadskyrkan. Så vi hade gott om tid på morgonen att fixa.

Vi målade katter på naglarna.


Klänningen har vi redan visat. Den gick bra att cykla med, vi testade innan.


Och frisyren blev denna. Fast jag snodde en hårslinga kring gummibandet också.


Sedan åt vi tidig lunch. Mandelplättar med kesella och bär.


Så blev det examen i kyrkan och solen sken faktiskt.


Fint och stämningsfullt. Och varmt.


När Siri och hennes grupp sjöng "Guld och gröna skogar" klappade åhörarna takten. Det har jag aldrig varit med om i kyrkan tidigare.

Efter ceremonin åt vi traditionsenligt jordgubbstårta i uterummet hos farmor och farfar. Sedan cyklade vi hem, tog på oss regnkläder, mössor och handskar och cyklade till mitt jobb för att göra klart Helgsidorna.

Mot middagstid klarnade det åter upp. Vi är hundvakter, så jag och Siri tog med oss vovve och gick till en lekpark. Busade, gungade och lekte agility. Det blev en jättefin stund i harmoni, ett minne att spara i hjärtat.

När vi kom hem mötte Markus oss i hallen med bubbelvatten och lime till Siri och ett glas kallt rosévin till mig.

Sedan åt vi mexikanskt, satt länge och pratade och såg ett avsnitt av "Suits".

Så var den kvällen och dagen över. Och mitt hjärta svämmar av kärlek.

Jag har de jag älskar nära.

Det är viktigast av allt.


Inga kommentarer: