onsdag, juli 08, 2015

Vatten


* * *
Vi är konstant omgivna av vatten.

I går badade vi vedeldad badtunna. Regnstänk i håret och fjärden mot horisonten. 

I dag sprang jag genom syrerik duggluft, på väg hem prickade jag alla vattenpölar vi fann.

Jag och Siri (hon följde med på kickbike) kom hem med drypande blöta skor och glada hjärtan.

Gråvädret är kanske inget man förknippar med semester, men jag har en fin ledighet. De här första dagarna är ganska sköna att mest hänga hemma på. Någon liten plan var dag, men annars tid att slutföra lite projekt och fixa. Det mår jag ganska gott av.

Efter springturen mixade vi ihop en lunch-smoothie av jordgubbar, hallon, mango, äggvita, kvarg, mjölk, färsk ingefära, honung och marockansk mynta. Åt med äggmackor och hemslagen majonäs. Så kardemummakaffe på det.

Lyx en grådag som ändå känns varm.




Inga kommentarer: