fredag, september 04, 2015

Fredagsfina



* * *
Så har vi fredag.

Om morgonen står sovrumsfönstret öppet mot luften. Klar, kall. Det immar på rutan.

Den här årstiden är fin. Jag mixar ner blåbär från skogarna runtomkring i min smoothie med kokos. Jag längtar efter svamp och fröknäcke på surdeg. Gravad lax och mörkt kaffe.

Siri blev fredagsfin med blommor i håret. Snabbt, men väldigt vackert.


Sedan är det ju rätt lätt att göra vackert, när det finns ett hår som ser ut såhär drömmigt.


Jag gjorde mig också fredagsfin. Med lager på lager av Odd Molly. Begagnade kläder som jag budat hem under flera år. Det som är extra tjusigt, är att färgerna ofta fångar upp varandra mellan olika kollektioner.

I helgen ska jag fixa frisyr på en vän som ska gå på bröllop. Jag inspireras av Siris frisyr ovan och klurar. Sedan ska vi ta hand om hund och katt och så kommer en folkhögskolevän jag inte sett på många, många år och hälsar på.

Det kan inte bli annat än en fin helg.


Inga kommentarer: