onsdag, september 23, 2015

Lista




* * *
Jag hittade en lista, och fyllde i.

Namn?
Ida Mari Gustafsson.

Hur gammal är du?
36.

Hur lång är du?
167 ungefär.

Ögonfärg?
Lite grönaktiga.

Födelsedag?
13 oktober.

Stjärntecken?
Våg.

Favoritmat?
Mexikanskt, skaldjur och det mesta med sötpotatis, chêvre och nötter.
Inte nödvändigtvis i kombination dock.

Favoritdryck?
Bubbelvatten.

Tränar?
Just nu har jag återgått till styrketräningen, men med lättare vikter. Mer som att träna för att orka med vardagen, istället för att köra helt slut på mig och inte orka vardagen fullt ut.

Intressen?
Träning, yoga. Resor, mat, skapa, fantisera. Se årstidernas skiftningar.


Hur länge har du bloggat?
Började när Markus skulle studera i Umeå och jag skulle bo kvar i huset vi precis flyttat in i. Det är ganska prick tio år sedan.

Hur blev bloggen stor?
Den är inte stor, och jag har inte haft något direkt intresse av att den skall vara stor heller. Bloggen började som en skriva-av-mig-på-nätet men har med tiden omvandlats i takt med livet.

Tips för att göra en bra blogg?
De som jag hänger kvar vid är personliga, med vackra texter och bilder i kombination. Eller så handlar de om hälsosam mat på olika sätt.

Vilka typ av bloggar gillar du?
Samma svar.

Hur tror du att människor uppfattar dig?
Har fått revidera bilden av mig själv på senare år, men det är okej och det innebär att man utvecklas. I större sociala sammanhang ~ tillbakadragen och avvaktande, med mina nära ~ omkomplicerad och kärleksfull, med integritet.

Vad är du rädd för?
Att jag inte ska få finnas för Siri medan hon växer upp. Ibland tänker jag att mina ord här på nätet blir något jag lämnar kvar till henne, där hon kan läsa om min oändliga kärlek till henne genom alla åren.

Har du några vänner av mottsatt kön?
Ja.

Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Har inte hoppat varken det ena eller det andra. Säger nej till bungy-jump (nacken!) men skulle absolut kunna tänka mig tandemhopp med fallskärm.

Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Geografiskt Thailand, mentalt Auschwitz.

Har du åkt ambulans någon gång?
Ja, föga livsnödvändigt - men när jag skulle operera blindtarmen.

Vilken sorts människor har du svårt för?
Å, jag vill inte kategorisera så i livet. Jobbar på att inte tänka så.

Vad betyder karma för dig?
Helhet.

Chips eller popcorn?
Kombinationen popcorn, kola och mörk choklad. Salt, segt, crunch och sött på en och samma gång. Men vinägerchips går också ner med lätthet.

Favoritchoklad?
Mörk, med havssalt.

Vad värderar du som bra egenskaper hos en person?
Intuition. Värme. Omtänksamhet. Förmåga att lyssna - och säga en och annan sanning som svider ibland.

Vad är ditt drömjobb?
Forma text. Forma text och bild till helheter.

Hur många syskon har du?
En lillasyster, sex år yngre.

Om du fick välja en talang, vilken skulle du välja?
Vilken som helst - kunna flyga. Annars kanske något med musikalitet.

Vad är du tacksam för idag?
Min grundtillvaro och kärleken där.

Vem är din bästa vän?
Med åren har jag accepterat att min man är min bästa vän, så där så att han känner mig bättre än jag själv ibland. Jag har alltid tänkt att man måste ha en annan bästa vän. Någon utanför hemmet. Men ibland blir det inte alltid som man tänkt. Däremot har jag flera vänner som jag tycker oerhört mycket om. Några ska jag träffa ikväll.

Vad har du för skostorlek?
38. Förut hade jag 39, jag har alltså "krympt" en storlek.

Brukar du skratta för dig själv?
Ja men för sällan.

Vilket är ditt favoritnummer?
13. Jag är född fredagen den 13:e så det måste vara ett turnummer!

Vad var det senaste du åt?
Frukost. Sallad med lufttorkad skinka och smoothie med bipollen och mandelmjölk. Och två koppar kaffe såklart.

Vem var den senaste personen du pratade med i telefon?
Min svärmor.

Ringa eller sms:a?
Beror på. Men visst har det blivit mer och mer sms.

Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Någon form av helhet, utstrålning.

Har du några tatueringar?
Två. Ett är ett aum-tecken. Båda är vid fotlederna.

Favoritblomma?
Pion. Ranunkel. Daggkåpa. Blommor som Siri plockat.

Vad lyssnar du helst på?
Instrumental musik. Poddar, yoga-andetag.

Vad ser du helst på tv?
Lilla Aktuellt med Siri. Tv-serier - fast det ser vi på Netflix eller någon Playkanal.

Bästa godiset?
Choklad, mörk.

Vad gör du helst en ledig dag?
Känner lugnet hemma + någon liten utflykt.

Vin eller öl?
Champagne, mousserande, ett glas rött eller rosé. Vin med andra ord.

Röker eller snusar du?
Nej.

Din största last?
Kontrollbehov.

Hur ser ditt liv ut om 5 år?
Jag tänker att grunden finns kvar. Min familj, huset, intressena. Med jobbet - ingen aning. Jag skulle dock önska samma som idag.

Vilket motto lever du efter?
Försöker tänka på förståelse, respekt och att inte döma eller kategorisera.

Tror du på evig kärlek?
Absolut.



Inga kommentarer: