torsdag, november 26, 2015

Återhämtningsdagar




* * *
Siri hämtade sig snabbt från magsjukan, men hemma ska man ju hålla sig i två dagar. Så jag och hon har haft en lugn förmiddag hemma. Jag har tittat över lite bilder och vi har sett tv och tagit en kort promenad med vår lånehund. Imorgon är Markus hemmavid och jag åker på roligt jobbuppdrag.

Den här dagen tänker jag på hur tacksam jag är för att ha människor som hjälper nära. På eftermiddagen lämnade jag Siri och vovve hos farmor och farfar som myste med dem medan jag fick låna deras bil för att åka iväg några timmar. 

acksam för det, och för min ryggbehandlare som hjälpte mig fint idag (som vanligt i och för sig). Nu kanske jag kan springa utan att känna mig vriden i överkroppen.

Och nu ikväll har jag varit och hämtat min trehjulings-cykel som pappa så snällt har konverterat till elcykel. Massa fix och speciallösningar och dessutom en allmän genomgång av allt från bromsklossar till halkfria pedaler. Alltså, vilken fröjd att cykla på den! Bättre än jag någonsin kunnat ana. Jag tog ut Siri för en provtur och vi tjohoade i kvällen!


Inga kommentarer: