måndag, november 16, 2015

Nödvändigheterna



* * *
Ett av de nyhetsbrev jag får, och som jag verkligen alltid tittar i, är de från Etsy. Där finner man kreativa personers ~ ofta handskapade ~ produkter från hela världen. Många vackra bilder och finurliga idéer.

Har länge tittat på ett hårband därifrån, men har inte tagit mig för att beställa. Vet egentligen inte varför, särdeles dyrt är det inte.

I dag slog det mig. Det borde jag kunna sy själv. Och så blev jag lite förvånad över att jag inte kommit på det tidigare. Så jag googlade lite och visst fanns det enkla mönster att tillgå. Tyg hade jag redan hemma, så nu blir det roligt att komma igång.

Jag älskar när pysslet och kreativiteten är så. Att det bara kommer över en. När man dessutom har alla saker hemma är det som rena vinsten.

En annan sak som inte är lika rolig att köpa, men som man blir glad över var gång man behöver, är bra verktyg. Som en bra tygsax.

Eller på bilden: Limpistol och mina små älskade tänger. Jättetråkiga att köpa, men som jag använt dem. Och jag är nitisk med vart de ska finnas. För lånar ut dem till allehanda projekt gör jag gärna, men tillbaka till mitt skåp ska de sedan.

Samma sak med tygsaxen. Den får man enbart klippa tyg med. Jag hör i mitt huvud att min mamma sa exakt samma till mig när jag var liten. Det känns fint. Låna gärna. Respektera.

Så går en måndag kväll. Med snö på taken och lite pysselidéer i huvudet.


Inga kommentarer: