fredag, december 04, 2015

Blommor och snö


* * *
Fredagskvällen och snöfallet singlar över oss. Siri är borta för eftermiddagen, så jag och Markus har ätit middag på tu man hand. Smörstekt torskrygg med flagad mandel, hemgjord remouladsås och rostad broccoli och rödlök i ugnen. 

Fint, att få komma hem till det efter en dag på jobbet.

I morgon ska vi uppdatera oss inför luciafirande på skolan. Och fylla på pysselförrådet. Jag har några idéer jag vill sätta fingrarna i jobb med, men behöver lite mer material först.

Och kanske kan blommorna på bilderna här få komma på plats i helgen. För ett tag sedan köpte vi gamla dekorationer som man sätter runt ljus, plockade sönder och tänkte använda till att pynta lampor med.

Sedan är de fina, bara som de ligger.

Senare i helgen åker jag och Siri till mormor. För middag, utebad och sova-över. Jag längtar, det är så skönt att få känna sig ompysslad av mamma, fast man är 37. Och så väntar pepparkaksbak på söndag. Och veckans långpass i springskor, så klart. Men dit är det länge ännu.




Inga kommentarer: