fredag, december 11, 2015

Många ting att hinna




* * *
Det har varit en slags galen vecka det här. Fullt med aktiviteter före, efter och mitt emellan. Saker att komma håg och tider att passa. Och även om det är en del saker att ordna i helgen också, så känns det ovanligt skönt med ledighet.

Tänker på vad jag håller fast vid, när det är så här. Maten, träningen och yogan ~ även om vi ibland får tänka om och välja bort. Men det är mina viktiga.

Ljusslingorna ute, dammsugningen uppe och de vissnade hyacinterna. Det får komma sedan. Men jag längtar efter tid att fundera på hur jag skall plantera nya blommor eller slå in klappar. För allt jag gör, tycker jag om att göra. Hämta på fritids, laga mat. Åka med Siri till baletten.


Det jag inte tycker om, är när jag får göra saker i hast.

2 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Men precis så är det för mig också! Dammet är kvar, gör något roligt istället! Livet är fullt saker som ska höras, men tänkar man inte på dem sommaren kan de faktiskt bli rätt kul. Dammsuga i trosor och bh och ställ ut strategiska vinglas kär och där - vips blev det kul att dammsuga ;). Skaka loss till lite bra musik samtidigt också😝

Anonym sa...

Wow du är så vacker!!