onsdag, december 16, 2015

Till advent & nyår








* * *
Själv älskar jag tyll och paljetter. Kanske är det barndomsblinkningar, men i det känner jag mig fin. Klär gärna till fuskpäls, grova kängor, gråslitna jeans och stor sjal.

Trodde kanske att tyllåren var förbi för Siri. Hon bär sällan klänning och tittar mer på långkoftor än prinsessklänningar i butiker. Förra årets vackra vackra klarröda julklänning kan hon tyvärr inte ha längre och när jag frågade henne vad hon ville bära till jul i år förväntade jag mig kanske en röd blus och jeans till svar.

Men nej, det önskades klänning och det önskades tyll. "Det är så sällan jag har det, så på julen vill jag vara riktigt fin."

Vi sökte och fann denna paljettgrå dimmiga dröm. Fin både till jul och nyår. Inte alls speciellt dyr, men väldigt lång levereranstid.

Glittergrå strumpbyxor och svarta ballerinaskor till jul.

Och ikväll bär hon den med grova kilklackar och en fyllig bolero i svart med aningens glitter i.

Själv tar jag också på paljetter och tyll och fuskpäls.

Vi ska nämligen gå på adventskonsert som traditioner bjuder.

Det ser jag fram emot.


2 kommentarer:

Catarina sa...

Så fin. Vart har du beställt den?

Mari sa...

Ja, den är tjusig! Från Tradera, tror jag sökte på brudnäbb eller prinsessklänning.