onsdag, mars 30, 2016

Att se fram emot


* * *
Efter middagen i morgon lyfter vi mot några dagar tillsammanstid i Stockholm.

Jag, dotter, mamma och syster.

Jag har letat ordentligt efter ett rum för fyra, och på Nordic light hotel fanns det lediga stora rum.

Tillsammans, var ledordet.


Den här bilden är från hotellets restaurang, men Clarionfrukostarna brukar vara goda.

Tre dagar som börjar med hotellfrukost, det kan bara inte gå fel.


När nioåringen involverade sig i reseplanerna ville hon gärna äta på Restaurang Ljunggren. Vi var där i somras och dinerade på takterassen.

Det var regn på vår parasoll, det var bra service och skön stämning och det var riktigt god mat.


Och kvällen efter ska vi äta på Smak.

Jag har inte varit där tidigare, men F12-gruppen brukar alltid ha så genomtänkta koncept ...


... och god mat. Det gör inte direkt ont att bläddra bland bilderna på deras hemsida.

- - - -

Sedan tänkte vi hinna med en spökvandring, en guidad tur på slottet. Jag skulle gärna fika min godaste chokladboll, som nästan är som en bakelse, på Kaffekoppen i Gamla Stan. Och Siri skall nog besöka Kristallrummet, den minimala butiken med ametister och bergskristaller och annat tjusigt.

Har man inte varit på Kristallrummet har man liksom inte varit i Stockholm, enligt henne.

Vilken gåva. Att få tid för tankar, tid för varandra och tid att hänga och strosa.

Minst ett glas bubbel och några ostron ska jag säkert också hinna med.


Inga kommentarer: