lördag, mars 26, 2016

Rörelselycka


* * *
Påskhelg = aktivitetshelg.

Skärtorsdag bestod av intervaller, långfredag var det snabba löpsteg följt av styrketräning med finsällskap, påskafton har vi åkt slalom dagen lång och påskdagen blir det ett långpass löpning med en kompis.

Men på måndag, annandag påsk, blir det v i l a.

På väg upp till Kåbdalis i morse såg vi en lösspringande hund efter den vältrafikerade vägen. Vi stannade, jag klev ur och lockade på jycken som glatt kom skuttande. Fångade in i ett halsband. Och ja, en glad hund på en motorväg kan man ju inte lämna så vi klämde in vovven i bilen bland barn, pjäxor, hjälmar och annat slalomaktigt.

Som tur var hittade vi en ägare efter inte alltför lång tid. Sedan styrde vi tillbaka mot slalomåkningen.

De som känner mig, eller läser mig, vet att jag jobbar med någon slags slalomfobi. Men i dag var jag inte alls lika nervös innan och redan första åket kände jag att det-här-är-rätt-kul.

Efter lunch åkte jag och maken i, för mig, andra backar och där var det så perfekt roligt. Åkning precis i min smak med solsken och fantastiska vyer därtill.

Älskade barnet och hennes kompis åkte själva långa stunder, vi hördes bara på mobil några gånger. Vid vi-vill-ha-mat-situationer och så.

Men underbart, för att sammanfatta.

Och nu, nu ska jag ägna mig åt lite stretch, det är välbehövligt då jag slarvat några dagar. Tror det var därför jag fick senadrag i benet igår.

Så. Lördag kväll med bubbelvatten i mängder, töjning av muskler och lite tv. Sedan är jag mer än nöjd.


Inga kommentarer: