lördag, mars 19, 2016

Skare


* * *
Bakom oss ligger en intensiv och spännande arbetsvecka.

Jag har skrivit jobbtexter i korridorer. I väntan på min dotter som dansat i salar med stora fönster. Jag har kopplat ihop surfplatta med tangentbord och funderat på ord och styckesindelningar.

Jag har sprungit en uterunda som var grå och halkig. I fem sekunder var den dock vacker. Jag rundade ett hörn, solen bröt fram bakom molnslöjorna. Hängde som i ett snöre från lyftkranen långt borta.

Kanske var de fem sekunderna värda allt annat.

Men nu är arbetsdagarna med lite för mycket pusslande avklarade.

Själv började jag helgen med sovmorgon och nybryggt kaffe. Sedan åkte vi ut i naturen med lilla godbiten till hundvalp. Vilken lycka att se henne skutta fritt med den gulligaste av små hundrumpor.


Inga kommentarer: