tisdag, april 26, 2016

När hjärtat blir bubbelvarmt


* * *
Det händer ganska ofta.

Det händer i dag.

Att mitt hjärta liksom smälter. Av kärlek till den här tjejen.

För att jag får vara hennes mamma.

Det är tusen och en saker som får mitt hjärta att bli bubbelvarmt och lyckligt. Hur hon formulerar sina meningar, hennes frågor, hennes sätt att se det lilla.

I dag har hon gått hem själv från skolan för första gången. Därmed har vi också kickat igång en avlagd mobiltelefon och fixat telefonnummer, så att hon (och jag) känner sig trygg och kan hålla kontakt.

Så vi har sänt några textmeddelanden. Och hennes. Alltså. Jag dör sötdöden varje gång jag läser dem.

Mitt hjärta.

Nu har jag precis yogat henne till sömns.

Den stortassade i en säng och den tvåbenta tjorvhåriga i en annan.

Jag, som får yogaandas mitt emellan.

Det är inte klokt, vilken oändlig tur jag har.



Inga kommentarer: