lördag, april 09, 2016

När vi var i Stockholm 3


* * *
Och så var det sista dagen i Stockholm.

Vid det laget hade vi funnit våra favoriter vid frukostbordet. Och efter att ha packat ihop från hotellrummet och slappat en stund gick vi i butiker. Jag köpte en tunika / tunn klänning med kimonoärm från en Monkibutik jag aldrig varit i. Det kändes nästan som att gå in i Alice i Underlandet. Så lite Granit och Designtorget och smakrik vegansk lunch på Sally Voltaire i Åhlénshuset.

Därefter tog vi oss till Kungliga slottet för guidad tur på representationsvåningen.



Tänker att det är lätt att man gör sådant utomlands, men glömmer sin egen historia.

Vi hade en kunnig guide och jag förstod vad hon menade när hon berättade att mycket av inredning och rummens uppbyggnad hade inspirerats av Versailles.

Och när rundvaringen var gjord, då var det dags att ta flyget hem mot Piteå igen.

Tänk att bara några dagar kan inrymma en annan slags tidrymd.

En fin resa, att spara i hjärtat.

- - -

Och i dag har vi pratat vidare om resor, jag och min man. Vi tog en eftermiddagspromenad och pratade om sommarplaner och hösttankar. Om fjällen, om det småskaliga och enkla.

Vi drömde oss vidare i livet och på det stora hela känns det så fint att få fortsätta utveckla vår lilla familj, och drömma framåt tillsammans.



Inga kommentarer: