torsdag, april 28, 2016

Sömnlös för en kväll


* * *
Det är sen kväll och det smattrar mot plåttaket. Medan regndropparna rinner nedför fönsterrutorna vänder jag sida på sida i min bok.
Sömnlös.
 
Hunden har kilat sig in mellan mig och min älskade storkudde, det är obekvämt men jag orkar inte börja böka med henne. Ligger inklämd och läser till dess att boken är slut.
 
Ligger vaken och tänker på orden jag tagit del av och på intervjun jag ska göra, som hänger ihop med dem.
Det är en vanlig vardagskväll i slutet av april.
 
Dagen efter ska jag ta bilen till flygplatsen och göra en intervju med en person som tagit flyget enkom för att träffa mig. Vi ska äta en god lunch och jag ska ta fina bilder vid vattnet och när jag kör hem igen ska jag känna mig väldigt rik och varm.
Och den kvällen, ska jag sova riktigt gott.


Inga kommentarer: