onsdag, maj 18, 2016

En bubbla av sy


* * *
Kliver upp extra tidigt för ett möte, trots att jag borde sova längre under min kvällsvecka på jobbet.

Har pusslat och förberett med tidig lämning på skolan och extra hundvakt. Är fem minuter tidig. Väntar länge, tänker att det blivit missförstånd. Dubbelkollar mejlkonversationen. Ingen dyker upp.

Besviken cyklar jag hem. Besviken för att jag någon handskats ovarsamt med min tid, trots att det säkerligen inte var meningen. Går ut med hunden i skogen. Det duggregnar och är skönt när jag fått upp värmen.

Skapar min egen oas hemma. Bygger en pysselvärld med tyg och mönster och poddar.

Det är en fin stund med mig själv. Sedan kommer Siri hem från skolan. Vi högläser och myser i soffan innan jag åker till jobbet.

I morgon tänker jag fortsätta sy.

Och så ska jag springa, såklart.

Inga kommentarer: