lördag, juli 16, 2016

En riktigt fin lördag


* * *
Denna lördagsmorgon ringde väckaren 05.30 och strax innan sju parkerade vi utanför Badhusparken. Jag och Siri skulle stå på loppis med vår kompis Magnus.

Det blev en fin dag, med god försäljning och ett oväntat roligt sätt att umgås. Både med sällskapet och alla loppisflanörer.

Vid tvåtiden packade vi ihop. Då hade Siri åkt vidare på kalas och jag kände mig sugen på ett svettigt träningspass, vilket jag genomförde, innan vi skulle hämta dotter.

När vi kom dit - för övrigt till en av de vackraste platserna jag sett i Piteå - ville hon gärna stanna kvar till sena kvällen.

Så jag och min älskade skäggige make lagade god mat och satte oss på verandan.

På bara en kort stund slog vädret om. Från strålande varm sol, till blåst och moln.

Jag tog på en poncho och vi satt ändå ute och pratade en god stund.

En öl, ett glas rosé (en hund) och två vuxna i en stilla stund. Jag kände mig så glad för det.


Vi åt en god chorizoliknande och rökt korv som jag hittade som nyhet i matbutiken.

De skar vi en skåra i och fyllde med Västerbottensost-stavar.

Sedan lindade vi bacon runt och stekte.


Till det åt vi en enkel sallad.

Blandad grönsallad. En perfekt mogen persika.
Alltså, verkligen perfekt!

Och en perfekt mogen avokado. Ibland har man tur. Och så en flödesost med syra och pepprighet, rostade mandelflarn, lättrostade pistagenötter, pressad citron och olivolja.

Åh!


I det enkla kan det vackra bo och vi fick en fin stund på verandan innan molnen rullade in.

Och jag, jag kände livet i mig ända ut i fingerspetsarna.




2 kommentarer:

Magnus sa...

Det blev en jättefin dag! Kram.

Mari sa...

Verkligen. Och en till fin kväll igår :)