fredag, juli 15, 2016

Fredag och semester igen


* * *
Så firar jag semester igen, hips vips.

Jag har haft en enda vecka på jobbet, men som vikarie på posten nyhetschef har det varit en intensiv sådan. Tusen och en olika saker man tänker om och rör i och fixar och fattar beslut om. Samtidigt också, inte en sak efter annan.

Och när det blir fredagseftermiddag är det dags att ytterligare växla upp, för då ska två tidningar planeras och helgjobb läggas ut och webbflödet planeras för drygt två dygn.

Då är det extra skönt att köpa med sig lite älgsalami och surdegsbröd och cykla hem till de här flickorna.



Min stora tjej.



Och min lilla.

Äh, voffar Leslie. Kom nu morsan så går vi in och myser i soffan istället.

Och det är precis vad jag tänker göra.

I morgon bitti ringer väckaren tidigt, jag och en vän ska stå på loppis. Här hemma har vi samlat ihop barnskor (fina) och lite kläder och inredningsprylar och någon parfym. Fyra kartonger med lite smått och gott.

Lunchen står i kylen och regnkläderna är nerpackade.

Så loppislördag, vi är redo. Kom gärna och fynda hos oss!



Inga kommentarer: