fredag, juli 01, 2016

Glasört


* * *
För ett tag sedan trillade jag över glasört i grönsaksdisken.

Jag har ätit det i samband med någon skaldjursbuffé för några år sedan och gillade krispigheten tillsammans med sältan. Som alger, fast mildare och krispigare.


Den höll sig förvånansvärt bra i kylskåpet också.

Vi åt den både rå i sallad och snabbwokad till lax.


Tillsammans med wasabikryddad fisk, lyxiga bär och god ost blev det riktigt gott.

I början av veckan gjorde jag en riktig storhandling och fyllde upp kyl och frys med basvaror. 

I går åt dock jag och Siri på restaurang med några vänner. Jag valde lamm på tre vis och det var riktigt, riktigt gott. I dag väntar marinerad, stekt kyckling, haricot vert-pommes och en kall kräm på Västerbottensost, soltorkade tomater, fetaost och creme fraiche på oss.



2 kommentarer:

Hanna L sa...

Den där krämen var underbar och beroendeframkallande- kommer att göra snart igen!

Mari sa...

Håller med. Och enkel, dessutom! Det bästa. Kram.